29歳。イギリスに行く。

YMSに挑戦する私の記録。語学学校が始まりました。

Diary in English♡7/11,12

Diary in English7/11


Nothing special :)
I’m into the FRIENDS series now. I'm still on season 2.
I really like Joey… he is a pretty good looking and sweet guy!

 


Diary in English7/12


I woke up at around 7 am. I'm an early bird.
I had a slice of pizza toast and a glass of iced coffee, took a shower, got dressed and put on make-up.
Today I had my hair up because it was really hot and humid.

Then I learned phrasal verbs from my online English teachers.

I ate out with my co-workers in the evening.
We went to a Korean restaurant and ate some samgyeopsals. I love it.
One of my co-workers also quit at our firm because she has another offer in a field that  she wants to do.
She and I are the same age. I thought our age (29 year's old) is the stage of our lives where we think about the future of our lives from now: Should I keep working at this company? What do I want to do with my life? You only live once!

 

Thank you for your corrections Jason on italki!

 

********

 

相変わらずFRIENDSが大好きな毎日です。私もこんな風に生きたい!

私は昔から人が気分を害したり、人に嫌われるのが怖くって。自分自身も人にどこかひとつ、理解できないところを見つけてしまうと「あぁこの人は無理かも。うまくやってけない」なんて、心の中で勝手に壁を作ってしまうところがあります。人に意見する・思ったままに行動する(自分の気持ちを伝える)=嫌われる(怒られる)=受け入れてもらえない=さみしい怖いってゆう心理がずっとどこかにあるんでしょうね。自分がそうだから自分が人を見る時もそうしてしまう。争い事が怖いので、喧嘩も基本しないです。見たくないものには蓋をして、自分を抑えれば丸くおさまるのなら、無意識にそうして。

でも、ここ(FRIENDS)に生きてる人たちはそうじゃない。思ったことはきちんと伝えるし、喧嘩するし、許し合うし、だからこそ本当の友達でいる。本当は私もそう生きたいんだなぁと、思います、し、そう生きようと近頃は心がけています笑

 

********

 

12日には職場の先輩後輩とご飯に行ってきました!

退職するのは私だけじゃないのです。30歳になる前って、本当に色々考える時期なんだと思います。会社を去る人も、残る人も、皆悔いなく前に進めますように。成長できますように。いつも電話のやり取りで、直接顔を合わすことは少なかったけれど、退職を機にこうした集まりを開きたいって思ってもらえたことがとても幸せでした。この人たちとお仕事ができた一年間、本当に楽しかった

 

********

 

つい先ほどまで金曜ロードshowの「思い出のマーニー」を見ていたのでなんだかしんみりしてしまいました(笑)初めて見たけどとっても良かったです

 

f:id:hinauklog:20170814130749j:plain

Stonehenge昔読んでいた少女漫画にでてきたなぁ

 

********

ぽちぽち応援していただけたら嬉しいです

にほんブログ村 海外生活ブログ ワーホリへ にほんブログ村 英語ブログ 英語学習法へ