29歳。イギリスに行く。

YMSに挑戦する私の記録。語学学校が始まりました。

Diary in English♡On the 7th of Oct. Asian food party!

 

 

Diary in EnglishOn the 7th of Oct. 

 

Today I threw an Asian food party with my friends from school. We are from Japan and Korea. One of Japanese guys lives in a student residence and we held the party there. Before we met there, I went to an oriental market with Japanese friends. I was surprised that Japanese foodstuff is really expensive here! For instance, a jar of mayonnaise cost six times as high as  a Japanese one. We bought some udon noodles, seaweed, a bottle of vinegar for sushi,  canned tuna and sauce for okonomiyaki. Then we went to a supermarket and bought some vegetables, beef, salmon and beer.

Next, we cooked the meal. We (the Japanese students) cooked sukiyaki, okonomiyaki and makizushi. Our Korean friends cooked samgyeopsal, topokki and Korean cocktail mixing soju and beer.  Everything tasted great! I loved the Korean cocktail. We enjoyed the food, the games and the chats. I was really happy to have original Asian food because some Asian food around here was different from the original recipes.

Afterwards, we went to an American pool bar. I used to belong to a pool club when I was a university student. I played pool for the first time in a long while. It was really enjoyable! We played it for 2 hours and went to the pub. Lastly, we went back home around midnight. We had a very good time.

 

Thank you for your corrections elizabeth bruckner on italki!

 

***********

 

というわけで、今日は土曜日ということでコリアンのみんなとアジアンフードパーティーを開きました!!

 

f:id:hinauklog:20171010044741j:plain

f:id:hinauklog:20171010044902j:plain

 

久しぶりに本物に近いアジアなお料理がたくさん食べられて嬉しかったです

 

薄切り肉が売っていないのと、普通のお砂糖が見つけられなくってグラニュー糖で作ったのでなんちゃってになってしまいましたが、なんとか作り上げたすきやきも好評で嬉しかったです✨

 

韓国のソジュという焼酎と青島ビールを混ぜたお酒がとっても飲みやすかった✨コリアンのお友達曰く、ソジュはアルコール度数が高いのでグラスにほんの1センチほどでOKなんだそう。後は青島ビールを注ぐだけです。

 

飲む前にお箸で「えいっ」て叩いて混ぜるんですが、どなたかご存知でしょうか?うまく表現できないんですが、その飲み方も楽しくって大好きになりました。

 

 
チャミスルとも言うんですね。聞いたことある様な…。
Amazonは3本で700円!こっちでは1本1000円くらいします💦
さらに驚くことに、本場韓国では1本100円前後なんだそう!
こっちだと高いのでなかなか飲めないと、皆嘆いていました💦
 
 
青島ビールはこちらでもAmazonと同じくらいの値段です✨
 
 
ある程度ご飯を楽しんだ後はお酒に移行していきました(笑)が、韓国のお酒の場でのゲームが楽しくってとても盛り上がりました!日本のに似たのもいくつかありました。やっぱりどこの国も飲み会はこんな感じなのかな?ゲームで負けた人はソジュビールを乾杯!久しぶりに学生時代の飲み会を思い出して、とっても楽しかったです✨
 
 
すっかり盛り上がってしまった私たちはそのままAmerican poolへ。
 

f:id:hinauklog:20171010050954j:plain

 

実は私、学生時代はビリヤードサークルにおりました。へたっぴであんまり活動してなかったけれど💦なので今日は大学卒業振り、本当に久しぶりに撞けて、楽しかったです

 

ナインボールとは違う簡単なルールだったので、初心者のメンバーも楽しめたと思います。にしても、みんな上手でした!!日本ではビリヤード、正直マイナーでしたが、こちらではメジャーな遊びのようで嬉しかったです✨

 

この後もパブへ移動し、気づけば時刻が変わる時間に。なんかめっちゃ学生っぽいですね(笑)

 

というわけで、とってもとっても楽しい土曜日でした!英語について悩みは尽きませんが、こうしてクラスメイトと楽しく過ごせた時間は、私をいっぱい元気づけてくれました✨

 

********* **

ぽちぽち応援していただけたら嬉しいです

にほんブログ村 海外生活ブログ ワーホリへ にほんブログ村 海外生活ブログへ